حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

سربازان امریکایی: “طالبان نظامیان باجرأت اند که با اسلحه اندک به

سنی نیوز به نقل از نیویارک تایمز: امریکایی‌ها در نبرد هلمند با جهانی دیگری مواجه گردیدند جهانی مالامال ازموانع پیشروی در نبرد, که زاده مقاومت شدید طالبان است, مقاومتی که گمان آن را نداشتند عراقیها حمله می‌نمودند و فرار می‌کردند اما طالبان حمله می‌نمایند عقب می‌نشینند و سپس برق آسا یورش می‌برند در جای دشمن را غافلگیر می‌سازند در جنگ ثابت قدم اند و لحظه دشمن را آرام نمی‌گذارند، طالبان اوقات مناسبی را در نبرد اختیار کرده اند می‌دانند که چه وقت حمله کنند و چه هنگامی به عقب بروند و چه زمانی به آراستن مجدد صف شان اقدام نمایند.

نیویارک تایمز: امریکایی‌ها در نبرد هلمند با جهانی دیگری مواجه گردیدند جهانی مالامال ازموانع پیشروی در نبرد, که زاده مقاومت شدید طالبان است, مقاومتی که گمان آن را نداشتند عراقیها حمله می‌نمودند و فرار می‌کردند اما طالبان حمله می‌نمایند عقب می‌نشینند و سپس برق آسا یورش می‌برند در جای دشمن را غافلگیر می‌سازند در جنگ ثابت قدم اند و لحظه دشمن را آرام نمی‌گذارند، طالبان اوقات مناسبی را در نبرد اختیار کرده اند می‌دانند که چه وقت حمله کنند و چه هنگامی به عقب بروند و چه زمانی به آراستن مجدد صف شان اقدام نمایند.

ترجمه از احمد سلیمان فارسی

به نقل از جریده (نیویارک تایمز) سربازان امریکایی که در جنگ عراق شرکت داشتند و امروز در افغانستان می‌جنگند این جنگجویان امریکایی, طالبان را نظامیان خشن وعنید و باجرأت می‌دانند که با اسلحه اندک به مهارت چشمگیری می‌جنگند.

این نیروهای پیاده امریکایی که در ولایت (استان) انبار درعراق علیه عراقی‌ها جنگیده اند میگویند که اینها تفاوت زیادی را در روش جنگی طالبان در نبرد ولایت (استان) هلمند  مشاهده می‌کنند.

جریده می افزاید :” امریکایی‌ها در نبرد هلمند با جهانی دیگری مواجه گردیدند جهانی مالامال ازموانع پیشروی در نبرد, که زاده مقاومت شدید طالبان است, مقاومتی که گمان آن را نداشتند عراقیها حمله می‌نمودند و فرار می‌کردند اما طالبان حمله می‌نمایند عقب می‌نشینند و سپس برق آسا یورش می‌برند در جای دشمن را غافلگیر می‌سازند در جنگ ثابت قدم اند و لحظه دشمن را آرام نمی‌گذارند، طالبان اوقات مناسبی را در نبرد اختیار کرده اند می‌دانند که چه وقت حمله کنند و چه هنگامی به عقب بروند و چه زمانی به آراستن مجدد صف شان اقدام نمایند.

جریده به نقل از نظامیان امریکایی می نویسد: ” دسته از طالبان امریکایی‌ها را هدف آتش اسلحه خویش می‌گیرند تا اینکه عساکر امریکایی از باران گلوله‌ها خود را در مخفیگاه‌های شان پنهان میدارند و سر های شان را بلند نمی‌کنند و دسته دیگر طالبان به شکل ناگهانی برق آسا یورش می‌برند تا این ها را به قتل برسانند.

طالبان با روش‌های گوناگون خویشتن را مخفی می‌دارند ونقاط تفتیش ر ا عبور می‌نمایند و سپس همین نقاط را مورد حمله قرار می‌دهند.

جریده به نقل از نظامیان امریکایی می‌نویسد که اگر طالبان از امکانات بیشتر نظامی مانند عراقیها بهره مند می‌بودند  بدون شک که بیگانگان در ورطه سقوط کرده بودند.

طالبان با شناخت دقیق از اینکه روابط مخابراتی شان را دشمن کشف می‌نماید به روشهای در ارتباط به کمین گاه ها ونقاط عملیات وهمی  متوسل می‌شوند که دشمن را در مسیر تحرکاتش  گیچ می‌نمایند و هیچگاه دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شوند.

جریده می افزاید که این ماه (جولای) در هلمند پربارترین ماه مرگ برای نیروی‌های بیگانه درسالهای نبرد امریکایها در افغانستان بود.

با تشکر از (الجزیرة)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد