حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

شهوت پرستی وانحصار طلبی، مهمترین عوامل انحطاط وعقب ماندگی سردمدا

بسم الله الرحمن الرحیم

نویسنده : احمدذکی "خاورنیا"

شهوت پرستی وانحصار طلبی، مهمترین عوامل انحطاط وعقب ماندگی سردمداران نظام فعلی افغانستان

انسان ها خواه ناخواه علاقه به مال وجاه ومنصب دنیا دارند،چرا که گذران زندگی آنها وتبجیل وتعظیم آنها درمیان توده مردم بیشتر مرهون داشتن مال وجاه ومنصب شان می باشد .

ولی هنگامی که علاقه به مال وجاه ومنصب در شکل افراطی وانحرافی ظاهر شود صورت انحصار طلبی به خود می گیرد ، وحتی گاهی بی آنکه خود نیاز به چیزی داشته باشد دوست دارد دیگران ازآن محروم باشند ، واین بلای بزرگی است که مخصوصا امروز درجوامع انسانی نمونه های زیادی از آن را سراغ داریم . ومی توان آن را یک نوع بیماری خطرناکی شمرد که افراد، گروه ها وجامعه ها را به سوی نابودی کامل سوق می دهد .

متاسفانه این بیماری خطرناک در تاروپود جامعه ما ریشه دوانده است، وازگذشته ها تا به امروز پادشاهان ،امیران ، روسای جمهور وافراد رده پایین از ارباب ها گرفته تاملاهای مساجد همگی به این بیماری مبتلا بوده اند وتا زمانی که جامعه ما به این بیماری گرفتار باشد محال است که ملت ما روی سعادت وخوشبختی را ببیند .

باید اعتراف کنیم که یکی از مهمترین عوامل عمده بدبختی وجنگ وآدم کشی در کشورما خود خواهی وشهوت پرستی وانحصار طلبی رهبران وسردمداران این کشور می باشد .

بزرگانی که از حتی دین مقدس اسلام به خاطر حفظ جاه ومقام ومنزلت شان ، ابزاری ساختند تا نتایج عملکرد حکومت های دست نشانده ومزدور شان را مشروعیت بخشیده وبرای توجیه انها هزارویک حیله بسازند تاجاییکه امروز نیز یگانه مانع قوی در راه ترقی وجهاد ومبارزه مردم ما همین قشر جاه طلب می باشند که استفاده ابزاری از دین را سرلوحه تمام برنامه های خویش قرار داده اند.

متاسفانه این روند رو به فساد تاهنوز که هنوز است به قوت خود به پیش می رود . این درحالی است که همه ملت ما می دانند که این سیاست بازی های نا موفق وشیطانی جز رسوایی دنیا واخرت برای این تجاران دین، چیز دیگری به ارمغان نخواهد اورد ومردم مسلمان افغانستان هم روز به روز از انها فاصله گرفته وگذشت ایام هم نقاب از چهره منفور وکریه انها برخواهد داشت وروزی فراخواهد رسید که جای پایی در میان این ملت نخواهند داشت ومانند ان دانشمند یهودی دنیا پرست ومنحرف که علم ودانش خود را در اختیار فراعنه وجباران عصر خود قرار داده بود ودر اثر هواپرستی وتمایل به زرق وبرق جهان ماده همه سرمایه های فکری خود را در اختیار طاغوت ها گذاشته بود وجباران نیز برای تحمیق مردم عوام از وجود اینگونه افراد حد اکثر استفاده رامی نمودند ، در بیابان حیرت وسرافکندگی قدم خواهند زد وزندگی را درحسرت وناامیدی به پایان خواهند رسانید .

وپیام من به اینگونه از رهبران این است که علم ودانش ونفوذ اجتماعی خود را دربرابر دالر و یورو یاجاه مقام ویا به خاطر انگیزه دیگری دراختیار گروه های منافق ودشمنان حق قرار ندهند . ومنصب های چند روزه دنیا، فریب شان ندهد واز خدا واخرت وحساب وکتاب غافل شان نگرداند وزندگی زود گذر دنیا را بر اخرت ترجیح ندهند وبیایند از عملکرد های خویش توبه کنند – که دروازه توبه به روی همه گنه کاران بازاست – تامورد بخشش ورحمت خداوند قرار گیرند .ومانند فرزندان واقعی این کشور مردانه وار وبا عزم راسخ سلاح جهاد ومبارزه را بردارند ودشمنان دین ووطن را از این خاک مقدسی که هر وجبش باخون شهیدان گلگون کفن شسته شده است وهر درختش باخون نوجوانان ابیاری گردیده است ، بیرون سازند، ومانند دیگرانسان های روی زمین در ازادی ورفاه زندگی نمایند .  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد