حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

حاکم امریکائی ونمایش انتخابات !

امریکائی ها درافغانستان با سرنوشت آن عده ازغلامان رسمی خود که برای انتخابات آینده آنهاراآماده نموده بودند، بازی عجیب ومملو ازرسوایی شروع کردند ،اگرچه اوباما عده ای از این کاندیداتوران رادرمراسم حلف برداری(قصرسفید) خود فراه خوانده بودومی خواست تابه افغانها این پیام رابدهد که اوباما قصددارد دست نشانده دیگری را درمنصه قدرت وزعامت نشانده ونقطه پایانی کرزی واداره فاسدش را بنهد.

 اما با گذشت زمان اندکی وعده وقرارهای اوباما یکی بعد دیگری دروغ ، شعارهای انتخاباتی ورایزنی های بی محتوا ثابت شدند وتمام مهمانان مراسم تبلیغاتی قصر سفید یکی بعد دیگری ازاعتمادانداخته شدند واوباما با شهر وال نصب شده زمان بوش کابل، معامله جدیدی ودرمیان آقای جدید وغلام قدیمی پروتوکل جدیدی به این شرط به امضاء رسید که این غلام بمراتب بیشتر از بوش به اوامراین آقا اجابت خواهد کرد...


حاکم امریکائی ونمایش انتخابات

امریکائی ها درافغانستان با سرنوشت آن عده ازغلامان رسمی خود که برای انتخابات آینده آنهاراآماده نموده بودند، بازی عجیب ومملو ازرسوایی شروع کردند ،اگرچه اوباما عده ای از این کاندیداتوران رادرمراسم حلف برداری(قصرسفید) خود فراه خوانده بودومی خواست تابه افغانها این پیام رابدهد که اوباما قصددارد دست نشانده دیگری را درمنصه قدرت وزعامت نشانده ونقطه پایانی کرزی واداره فاسدش را بنهد.

 اما با گذشت زمان اندکی وعده وقرارهای اوباما یکی بعد دیگری دروغ ، شعارهای انتخاباتی ورایزنی های بی محتوا ثابت شدند وتمام مهمانان مراسم تبلیغاتی قصر سفید یکی بعد دیگری ازاعتمادانداخته شدند واوباما با شهر وال نصب شده زمان بوش کابل، معامله جدیدی ودرمیان آقای جدید وغلام قدیمی پروتوکل جدیدی به این شرط به امضاء رسید که این غلام بمراتب بیشتر از بوش به اوامراین آقا اجابت خواهد کرد .

دررسانه های معتبرامریکائی هفته گذشته این خبر آمده است که کرزی درسفر اخیر خود به امریکا درمورد تعیین یک ناظم الامور(حاکم اعلی) برای افغانستان با اوباما موافقت کرده تا تمام اجرائات حکومتی برای همیشه زیر نظارت او انجام گیرند.

کاندید شدن کرزی باری دیگر برای اداره کابل با پشتیبانی امریکائیها وتعیین ناظم الامور برای افغانستان بوضوح این امر را ثابت میکند که امریکا هیچ ارده ای برای گذاشتن نقطه پایانی به این وضع اسفبارافغانها که با اداره فاسد وگرفتار درچنگال مافیا مدام دست وگریبان اند، ندارد .

اینگونه اداره ای که درمقابل هراشغال چشم بسته وهرسند بی دینی را بتوان بدستش امضاء کرد ، بهترین فرصت برای امریکائیها بوده  بلکه این بزرگترین آرزوی آنان می باشد خصوصا حالا که یک حاکم امریکائی نیزباآن بر سرکارخواهد آمدو درتمام امورصاحب اختیارخواهد بود وکرزی هیچ مناقشه ای با او نمی تواند بکنددراین صورت اوباما ویا امریکائیها باید دیوانه شده باشند که بجای این ،دنبال حلقه بگوش دیگری بوده وبر شخص دیگری سرمایه گذاری کنند !!

ازطرف دیگرقمندان امریکا برای افغانستان را ازکاربرطرف کردن تا حد زیادی این معنا را دارد که دربخش نظامی تمام استراتیژی های قدیم وجدیداشغالگران ناکام وبی نتیجه بوده وهستند.

وزیر دفاع امریکا اگرچه تبدیلی قمندان خودبرای افغانستان را بخشی ازپلان جدیدامریکا برای این کشورمی خواند، اما واقعیت اینست که چنانچه هر استراتیژی جنگی امریکا زیر پا شده وبا ناکامی مواجه است به همین صورت جنرالان ارتش وسیاست دانان امریکائی نیزرسوا شده وبابد ناکامی دست وگریبان بوده وبالآخره با خجالت وشرم رخصت شده اند .

درطول هشت سال گذشته ازاضافه نمودن قوا گرفته تا درست کردن ملیشه های قومی واربکی ، درامه انتخابتی ودرتحت پروگرام جرگه های سمبولیک وشوراها، تمام استراتیژی ها را بکار بستند اما نتیجه برای آنها فقط بصورت  اضافه شدن درفشار اقتصادی وناکامی مطلق درمیدان جنگ ظاهرشده است . این فقط مانیستیم که میگوئیم بلکه تمام مطبوعات وصاحب نظران جهان همین تبصره وتحلیل را می کنند که امریکا درهردو بخش سیاسی ونظامی درافغانستان با شکست حتمی مواجه است .

چندی پیش که هنوز آوازه انتخابات بلند نشده بود، مامورین امریکائی ومطبوعات غربی هر روز بر حامد کرزی واداره او انتقاد نموده وآنرا اداره ای کاملا ناکام وازجهت اداری یک اداره فاسد می دانستند اما هنگامی که انتخابات فرا رسید وامریکائیها متوجه شدند که برای آینده سیاسی افغانستان هیچ توجیه وزعامت متقابلی ندارند به همین خاطر همان کرزی وتیم بدنام وفاسدش راآماده نمودند تا  درانتخابات کاندید شده وسیاست آینده افغانستان رارهبری کند ، ازاین بوضوح معلوم می شود چونکه ریاست سیاسی افغانستان امریکا را درسطح جهانی بد نام نموده بود به همین خاطر اقدام به تبدیلی سفیرو نماینده سیاسی خود کردند.

همین طور درسطح نظامی تمام پلان ونقشه های امریکا با ناکامی مواجه شده است آنها درطول سالهای گذشته بارها قمندانان خود درافغانستان را تبدیل نموده وهر قمندانی دروحله اول لاپ داشتن استراتیژی جدید وتجربه جنگی را می زداما با گذر زمان به این حقیقت پی بردند که این جنگ قابل پیروزی نیست .

ابلاغ فکر نو، قمندان نو وسفیرنو از طرف گیتس همان خیالاتی هستند که ایشان قبلا چند بار مطبوعات را با آن مشغول نموده است اما درانجام نتیجه محسوسی دربرداشده است .

گیتس با این اقدامات خود می خواهد به ملت امریکا ومتحدین خود بگوید که نامبرده بعنوان وزیردفاع امریکا احساس مسئولیت کرده تلاش میکندتا با پیش کردن طرح های جدید ازشرمندگی حتمی امریکا وناتوجلو گیری کند اما حالا آب از سر گذشته واین تلاش ها همچون دست انداختن مرد غرق شده به هرخاشاک روی آب است اما نجاتی برای اودربر ندارد.

امارت اسلامی افغانستان   به امریکا ومتحدینش تاریخ گذشته افغانستان را گوش زد می کند که این کشورقبل ازمیلاد درتسخیر اسکندر مقدونی با آن همه قوت ودبدبه او نیامد، چنگیزخان نیزآرزوی تسخیرش را به گوربرد وانجام انگلیسی ها را،ازما بهتر خود آنها می دانند که آنها هم شاه شجاع را همانند کرزی بر افغانها می خواستند مسلط کنند . انجام آنها بالآخره چه شد؟ زخم های جماهیر شوروی سابق تا حال التیام نیافته است آنها هم ببرک کارمل وهمرهانش را بکار گرفتند اما افغانها طبق عادت همیشگی و استکبار ستیزی خود درس خوبی به آنها دادند . پس باید اینها هم خوب متوجه شوند که تبدیلی سفیر وقمندانها ، تقویت کردن غلامان خود از طریق انتخابات جعلی ، فرستادن قشون وعساکر جدید وبمباران بی دریغ برملت بی دفاع، هیچ دردی را دوا نمی کند .زود یا دیر آنها اعتراف تلخ شکست درافغانستان را خواهند کرد اما بجای اینکه بعد از زیانهای زیادی این کاررا بکنند، بهتر اینست که همینک این کار را کرده وبرای بیرون کردن عساکر اشغالگر خود راه معقولی را ازهمین حالا جستجو کنند.      

 

منبع:

http://www.alemarah1.org/farsi/tabsirfarsi-19-05-2009.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد