حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

نسبت به هیچ، دیرترخوب است

نسبت به هیچ، دیرترخوب است!!

این قسمتی از تحلیل اخبار کانادائی (تورنتوسن) است ، که دربارۀ اعتراف نخست وزیر کشور کانادا (سټیفن هار)که " جنگ افغانستان برده نمیشود" تبصره نموده بود.

بلی! از هیچ کرده این فرصت  دیرتر خوب است.

به قول اخبار ، هار ازین رو قابل ستایش است که حقیقت را قبول نمود و به کانادایی ها راست گفت. قابل پرسش این است که اگر در این جنگ مؤفقیت نیست ، پس چرا زندگی نیروهای کانادایی عبث با خطر مواجه است ؟ اینکه این شعار بالای دیوارهای افغانستان نوشته شده است ، چرا خود را هنوز هم در خطر بیاندازیم ؟ بارک اوباما که  میخواهد ٣٠٠٠٠ هزار عسکر خود را به افغانستان بفرستد ، باید از خود سوال کند که نتیجه این جنگ چه است ؟ ایا این تکرار تجربه عساکر شوروی نیست؟...


نسبت به هیچ، دیرترخوب است!!

این قسمتی از تحلیل اخبار کانادائی (ټورنټوسن) است ، که دربارۀ اعتراف نخست وزیر کشور کانادا (سټیفن هار)که " جنگ افغانستان برده نمیشود" تبصره نموده بود.

بلی! از هیچ کرده این فرصت  دیرتر خوب است.

به قول اخبار ، هار ازین رو قابل ستایش است که حقیقت را قبول نمود و به کانادایی ها راست گفت. قابل پرسش این است که اگر در این جنگ مؤفقیت نیست ، پس چرا زندگی نیروهای کانادایی عبث با خطر مواجه است ؟ اینکه این شعار بالای دیوارهای افغانستان نوشته شده است ، چرا خود را هنوز هم در خطر بیاندازیم ؟ بارک اوباما که  میخواهد ٣٠٠٠٠ هزار عسکر خود را به افغانستان بفرستد ، باید از خود سوال کند که نتیجه این جنگ چه است ؟ ایا این تکرار تجربه عساکر شوروی نیست؟

همینطور ویب صوتی دوچویل المان تحت عنوان دپیلماتها اعتراف میکنند ، نوشت :

چند تن از دپیلماتان فرانسوی به اژانس خبر رسانی فرانس پرس به این شرط که هویت انها افشاء نشود ، اعتراف نمودند :"ما درجه امیدها خود را پابین نموده ایم ." انها گفتند : امریکایها در تلاش خروج عساکر خویش اند، انها دیگر به افغانستان به نظر هدف استراتیژیک نمی بینند ، شاید دوسال ویا قبل از ان این کار شود ، ولی ما درتلاش نجات خود هستیم.

به همین منوال، مجله نیوزویک امریکایی درشماره اخر خود به بارک اوباما برای حل مشکلات افغانستان پیشنهاد پلان شش نقاطی نموده که در ان گفته شده است: بارک اوباما باید اعلان کند که امریکا نمیخواهد درافغانستان مراکزنظامی دایمی داشته باشد  واگر به صلحه موافقه شود ، عساکر خویش را طى مراحل خارج خواهد نمود . به گفتۀ نیوزویک، این اعلام ،ادعا مخالفین تجاوز امریکا راضعیف خواهد کرد که میگویند امریکا میخواهد کشور انها رابگیرند، نیوزویک همچنان مینویسد که با طالبان اتش بس  اعلان گردد.

جاى غور این است که در ذهن حکمروایان،سیاست دانان و پالیسی سازان امریکا این فکر خطورنمود وحقیقتی راتسلیم کرد که تجاوز برافغانستان یک سرتنبگی و به معنى بربادی اجتماعی ،نظامی واقتصادی امریکا است. همین علت بود که ١٥ تن سناتورهای مشهور امریکا ،به بارک اوباما خط نوشت تا دربارۀ اعزام عساکر به افغانستان مجددا فکر نماید. به قول انها ، بدون اینکه درباره خروج عساکر به طور محفوظ فکر شود ، فرستادن عساکراضافی به افغانستان کار درست نمیباشد ، انها خواستند که بجای راهای نظامی از راهای دیپلوماتیکی کار گرفته شود.

حقایق زنده فوق ،که دلالت بر شکست امریکا وکشیدن خط بطلان به انست ، از زبانهای مسؤلین بلندپایه کشورهای شنیده میشود که هفت سال مسلسل طرفداران اشغال افغانستان وبا بوش همراه بودند.

اما شمشیر وخلوص  مجاهدین که به رهبری امارت اسلامی افغانستان مشغول جهاد اند،  قیادت سالم ومستحکم امارت اسلامی  به اثبات رسانید که عزم قوی و اراده محکم همیشه بالاى اسلحه ، مادیات و تکنالوجی غالب است ومی بینم که به نصرت خداوند متعال ،امیدکامیابی متجاوزین ختم گردیده ،به سنگینی جنگ افغانستان شانه داده نمیتوانند و درتلاش راه گریز است . در این لحظات حساس ،افغانها باید به تدبیر، اتحادملی ،تحرک جهادی  و با تغیرحالات، پروگرام قوی درباره جریانات اینده داشته باشند تا شبهای تاریک هموطنان رنجدیده را به روزهای روشن تبدیل نمایند.

انشاء الله تعالى

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد