حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

حی علی الجهاد

(وَیَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ )

افشای فجایع جنگ افغانستان از زبان یک سرباز آمریکایی در اینترنت

به نقل از خبرگزاری آوا پرس:
افشای فجایع جنگ افغانستان از زبان یک سرباز آمریکایی در اینترنت
جیسون سوتر، سرباز آمریکایی جنگ افغانستان را فاقد هرگونه قوانین بشری و احترام به حقوق انسانی توصیف کرد.
یک سرباز آمریکایی با افشاگری درباره فجایع جنگ افغانستان در اینترنت، اعلام کرد: آمریکا در این جنگ فاقد طرح و برنامه ای منسجم است.
جیسون سوتر، سرباز آمریکایی که به تازگی از افغانستان به کشورش بازگشته است با توصیف شرایط وحشتناک این جنگ، جنگ افغانستان را فاقد هرگونه قوانین بشری و احترام به حقوق انسانی توصیف کرد.
این سرباز آمریکایی همچنین از گروه طالبان به عنوان خطرناکترین دشمنی یاد کرد که تاریخ آمریکا تا به امروز شناخته است و مقابله با آنها را مستلزم فراگیری آموزش های فرا نظامی و تخصصی دانست.
جیسون سوتر که خاطرات خود و وقایع جنگ افغانستان را در شبکه اجتماعی "فیس بوک" بازگو کرده، نوشته است: با وجود حملات پی در پی و نبود حتی یک روز آرامش، هر سرباز حاضر در افغانستان با هر ملیتی خود را آماده مرگ کرده و به طور کامل از بازگشت به وطنش ناامید است.
بر اساس این گزارش، وی با اشاره به تجربیات نظامی خود، وضعیت این جنگ را غیر عادی و متفاوت با هر جنگ دیگری خوانده و افزوده است: هر روز به شمار و قدرت نظامی طالبان افزوده می شود و تنها کار ما در حال حاضر مقابله با اقدامات پیش بینی نشده آنهاست.
به گزارش خبرگزاری شبستان، وی همچنین ادامه داده است:حملات غافلگیرانه آنها قدرت طرح ریزی هر عملیاتی را از فرماندهان آمریکایی و ناتو سلب کرده است.
جیسون سوتر، یکی از دلایل طولانی شدن این جنگ را وسعت مناطق درگیری دانست و همچنین عدم تسلط ناتو به این مناطق را بهانه ای برای این گروه بومی آشنا به منطقه عنوان کرد. 
سوتر پیروزی در این جنگ را بعید دانست و گفت: اگر به قدر کافی نیروی انسانی و نظامی در اختیار داشته باشیم، اما همچنان فاقد طرح و برنامه ای منسجم باشیم، شرایط به نفع طالبان و روز به روز به سوی شکست ناتو پیش خواهد رفت.
گفتنی است، این سرباز آمریکایی بدون در نظر گرفتن عواقب اظهارات خود دست به افشای این اطلاعات در شبکه اینترنتی فیس بوک زد و هدف خود را آگاه کردن خانواده های آمریکایی از وضع فرزندان خود در افغانستان اعلام کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد